V Bad Schandau, německém městečku šest kilometrů za Hřenskem,  představili po opravě historickou tramvaj, kterou poničila povodeň v srpnu 2010. Na trati vedoucí z města skalnatým údolím říčky Křinice zbývá ještě opravit část kolejí. I přesto k turistické tramvaji dorazily hned první den stovky lidí.

Předloňská povodeň, která napáchala velké škody i v Česku, poničila v údolí Křinice část kolejí i některé tramvajové vozy.

„Nejhorší situace byla u našeho nejstaršího historického vozu číslo 9 z roku 1926, který jezdil do roku 1977 na trase z Dresden-Niedersedlitz do Kreischy," říká Torsten Bauch ze spolku Přátelé železnice z Dopravního muzea v Drážďanech. Na opravách vozu pracovalo 23 dobrovolníků více než 900 hodin.

Spolu se dvěma dalšími historickými a dvěma standardními soupravami vozil opravený vůz turisty jen po části trati. Zbývá ještě po povodni zprovoznit několik stovek metrů v místech, kde tramvaj jede přímo po břehu Křinice. Řeka jej při povodni podemlela, takže je třeba břehy znovu zpevnit.

Historické vozy budou vozit turisty o posledním květnovém víkendu, na slavnosti Kirnitztalfest poslední víkend v červenci a 3. října. Standardní soupravy jezdí každý den, jízdné jsou čtyři eura (asi 100 korun) pro dospělého a poloviční pro dítě. Za jízdu historickým vozem se připlácí euro, za dítě 50 centů.

Tramvajová linka údolím Křinice je unikátní jednokolejná trať s rozchodem pouze jeden metr. Do provozu byla uvedena v roce 1898 a jejích osm kilometrů spojuje klimatické lázně Bad Schandau s výletními cíli v Saském Švýcarsku. Cílová zastávka leží poblíž vodopádu Lichtenhainer Wasserfall.