Tento vzhled měly exempláře vyráběné v šedesátých letech a na počátku 70.
Zdroj: Radek Pecák
Trabant 601 je automobilová klasika
Zdroj: Radek Pecák
Při jízdě ho provází i namodralý kouř z výfuku
Zdroj: Radek Pecák
Interiér je prostinký
Zdroj: Radek Pecák
Volant má tenoučký věnec
Zdroj: Radek Pecák
Údaj na tachometru dokládá nevídaně nízký nájezd
Zdroj: Radek Pecák
Řazení je třeba se naučit, má však velmi lehký chod
Zdroj: Radek Pecák
Začátečníkům se hodilo schéma nalepené na skle
Zdroj: Radek Pecák
Páčka blinkrů je jediným opotřebovaným dílem
Zdroj: Radek Pecák
Dozadu se nastupuje po odklopení opěradla vpředu
Zdroj: Radek Pecák
Odkládacích prostor není nazbyt...
Zdroj: Radek Pecák
Jeden z mála prvků pro komfort
Zdroj: Radek Pecák
Jeden knoflík je pro rozsvěcování světel, druhý spouští stěrače. Ten třetí je podtlakový ostřikovač
Zdroj: Radek Pecák
Dálková světla se přepínala na podlaze
Zdroj: Radek Pecák
Táhla pro ovládání topení
Zdroj: Radek Pecák
Vždy na jaře a na podzim bylo třeba přehazovat hadici
Zdroj: Radek Pecák
Výrobní štítek dokládá skutečné stáří
Zdroj: Radek Pecák
Trabanty měly dlouho šestivoltovou elektrickou soustavu
Zdroj: Radek Pecák
Do motorového prostoru byl výborný přístup
Zdroj: Radek Pecák
Nechybělo ani odhlučnění na kapotě
Zdroj: Radek Pecák
Zdroj: Radek Pecák
Přepínání na rezervu bylo u nohou spolujezdce
Zdroj: Radek Pecák
Přes posměch většiny populace měly trabanty i své kluby obdivovatelů
Zdroj: Radek Pecák
Kufr neměl velký nakládací otvor, malý ale nebyl
Zdroj: Radek Pecák
Jedinou změnou na tomto exempláři je domontované mlhové světlo
Zdroj: Radek Pecák
Nejprve měly Trabanty hliníková loga
Zdroj: Radek Pecák
vpředu i vzadu, později je nahradil plastový výlisek
Zdroj: Radek Pecák
Diagonální pneumatiky nezajišťovaly na kluzké vozovce příliš dobré jízdní vlastnosti
Zdroj: Radek Pecák
Řez prokazuje jednoduchost konstrukce
Zdroj: Radek Pecák
Proto si hodně věcí zvládli udělat lidé sami doma
Zdroj: Radek Pecák
Na plechové karosérii byly díly z duroplastu
Zdroj: Radek Pecák
Takto vypadá originální nelakovaná kapota
Zdroj: Radek Pecák
Vyráběly se i přívěsy
Zdroj: Radek Pecák
Finální verzí Trabantu byl model se čtyřtaktním motorem VW 1,1
Zdroj: Radek Pecák
V NDR připravovali i nástupce
Zdroj: Radek Pecák
Nikdy ale na ně nedošlo
Zdroj: Radek Pecák
Stejně tak se realizace nedočkal novodobý elektrický trabant
Zdroj: Radek Pecák