Most mezi Císařským ostrovem a Trójou je z velké části hotový, v současné době ještě probíhají práce jeho předpolích, například terénní úpravy, dokončování přístupových komunikací, veřejného osvětlení či schodiště na levém břehu.

Pro kolaudaci stavby jsou ale zásadní zatěžovací zkoušky. Statické zkoušky začaly v úterý v 7.00 a potrvají do 22 hodin. V dalších třech dnech pak na ně naváží ještě dynamické zkoušky.

„Na lávku najíždějí multikáry a avie se zatížením tří tun. Při nejvyšším zatížení na ní budou stát vozidla o celkové hmotnosti 35 tun. V momentě, kdy se vozidla zastaví, měří čidla průhyb lávky,“ vysvětlil radní pro dopravu Adam Scheinherr (Praha sobě). Finální zpráva o zkouškách by měla být známa za tři týdny. Zatím dle Scheinherra probíhá vše podle plánu.

Snadná kontrola

„Konstrukce je postavena tak, aby ji bylo při prohlídce snadné zkontrolovat, zda nedochází ke korozi. Trubky, které jsou hlavním nosníkem, jsou tlakové. Kdyby se tento tlak měnil, došlo by u konstrukce ke změně,“ dodal Scheinherr.

Nová ocelově vyztužená konstrukce má životnost 100 let a umožní přejezd vozidel integrovaného záchranného systému.

Stavba začala loni v listopadu. Lávka je dlouhá 256 metrů a široká čtyři metry. Mostovka je oproti původnímu mostu usazena o jeden a půl metru výše, takže by měla lépe odolávat povodním. Cena díla se vyšplhala na 150 milionů korun.

Na konci prosince 2017 vyplul mezi Císařským ostrovem a Trojou přívoz, který nahradil zřícenou lávku. Po dokončení stavby bude zrušen. Kvůli předloňskému zřícení původní lávky policisté obvinili dva muže z obecného ohrožení. Případ je stále vyšetřován. Město čtyři zraněné odškodnilo.