„Kupujeme první elektrobus, abychom si důkladně ověřili ve vlastním provozu jeho vlastnosti a mohli se zodpovědně rozhodnout, jestli by se tato vozidla mohla stát v budoucnu součástí našeho vozového parku ve větším počtu a mohla být v naší síti efektivně nasazována,“ uvedl ředitel DSZO Josef Kocháň.

V polovině února 2020 se ve Zlíně objevil také nový článkový trolejbus Škoda 35 Tr. První 18metrový trolejbus, který je vybaven trakčními bateriemi a ujede s jejich akumulovanou elektrickou energií až 10 kilometrů mimo trolejové vedení.

Obě vozidla dodala do Zlína Škoda Electric Plzeň. Protože však jde o prototypy vozů, pracovníci výrobce na nich ještě odstraňují drobné závady a dolaďují některé technické detaily, trolejbus ještě čeká na potřebné schválení Drážním úřadem.

Než bude vše vyřízeno, zůstávají obě vozidla MHD v majetku výrobce a ve Zlíně a Otrokovicích se vydávají na zkušební jízdy bez cestujících. U trolejbusu se předpokládají také ověřovací jízdy s cestujícími, než bude vozidlo schváleno pro trvalý standardní provoz.

Ilustrační foto
Miliony půjdou na chodníky, varovný systém i další infrastrukturu
Trasa plánovaného obchvatu Luhačovic.
Obchvat Luhačovic bude mít 9,3 km, uleví městu i lázním a zrychlí dopravu