Parní motorový vůz M124.001 vyrobila v roce 1903 smíchovská továrna Ringhoffer pro místní dráhu Česká Lípa–Kamenický Šenov. V roce 1905 byl do vozu vestavěn nový kotel soustavy Allison-Komarek, díky kterému se vůz stal provozně spolehlivým a dostatečně výkonným. Nejvíce je vůz spjat s tratí Opočno–Dobruška, kde s přestávkami jezdil od roku 1910 až do roku 1946. O dva roky později se stal majetkem Národního technického muzea a po několik desetiletí byl ozdobou dopravní expozice v hlavní budově muzea v Praze na Letné. V letech 2005–2006 byl „Komarek“ opraven v ŽOS České Velenice a do roku 2011 provozován Muzeem ČD v Lužné u Rakovníka.

Oprava do plně provozního stavu pak byla provedena v letech 2015-2016 pod taktovkou Národního technického muzea v Železničním depozitáři NTM v Chomutově. Parní motorový vůz „Komarek“ se pravidelně zúčastňuje historických jízd v okolí Chomutova a dalších veřejných jízdách. 

Mimo jízdy parního vozu Komarek bude pod parou i parní vodárna z roku 1874 na Střekově po oba dny přístupná od 10 do 18 hod a v Národním muzeu v přírodě - Muzeum v přírodě Zubrnice bude v provozu i parní lokomobila.  

Parní vůz bude vozit cestující vždy po odjezdu pravidelného vlaku turistické linky T3 ze Zubrnic v trase Zubrnice - Leština a zpět. V neděli 25.7. bude parní vůz v Zubrnicích do 14 hodin a potom pojede zpět do Chomutova. 

Na tento zajímavý parní vůz budou zajištěny posilové vlaky turistické linky T3 Střekov - Zubrnice a z Úštěka do Zubrnic a zpět bude zajištěna historická autobusová linka T32 na které bude nasazen historický autobus  Škoda 706 RTO. 

Jsme za spolupráci s Národním technickým muzeem velmi rádi a ve spojení s naší tratí a dalšími atrakcemi v okolí bude víkend pro návštěvníky technicky velmi zajímavý. 

Radek Kubala