"Jejda, podívejte, tady je z boku kopce nějaká díra. Myslíte, že v ní někdo bydlí?" všimla si opička Hanička, která běžela jako první. "Možná, že jezevec," navrhoval sokolík Pepík. "To né, na toho je to moc velké," vrtěla hlavou veverka Věruška.  "A co když tam bydlí loupežníci?" starala se kobylka Emilka. "Ba ne, já si myslím, že je úplně opuštěná. Pojďme ji prozkoumat."

Zajímavosti k jednotlivým lokacím, pohybové úkoly a rozumové aktivity najdete ZDE

#clanek|6915195#

POHYBOVÉ ÚKOLY
PROLEZ TUNELEM jako opička Hanička

"To ústí jeskyně je nějaké úzké. Ale to nic, já se tam lehce protáhnu," holedbala se opička Hanička.

ÚKOL: Potřebujete z domu delší provázek a šátek! Provázek natáhněte mezi dva stromy (případně přivažte jeden konec ke stromu a druhý konec drží jeden z rodičů). Dítě odveďte do vzdálenosti cca 5–10 m od provázku a zavažte mu oči šátkem. Úkolem dítěte je dojít do cíle – k nataženému provázku. Úkol můžete dětem ztížit tak, že je po zavázání očí zatočíte, uděláte s nimi několik kroků různými směry apod.

CHOĎ SE ZAVÁZANÝMA OČIMA jako kobylka Emilka

"Už jsem vevnitř, ale vůbec nic nevidím," volala opička Hanička, "pojďte honem za mnou."

ÚKOL: Oči dítěte zavážeme šátkem (případně je možné použít mikinu). Rodič je navigátor a provádí dítě terénem. Pokud dítě ještě neovládá pojmy levá/pravá, dejte mu do jedné ruky kámen a do druhé šišku a místo doprava říkejte za kamínkem (doleva – za šiškou). A pak se zkuste vyměnit – rodič má zavázané oči a naviguje ho dítě.

PŘIVAL KÁMEN jako ježeček Mareček 

Ježeček Mareček zajásal: "Jé to je krásný kámínek. Podívejte. Přinesu vám ho ukázat." Chvílí bylo slyšet jen hekání. "Nepřinesu, ale zkusím ho dovalit."

ÚKOL: Vytyčte start a cíl (pomocí klacků, batohů, …). Dítě leze po čtyřech (ne po kolenou) a před sebou postrkuje šišku, nebo kámen. Trasa může být přímá, nebo pomocí kamenů (lahviček) vytvořte slalomovou dráhu.

DOTKNI SE STROPU JESKYNĚ jako opička Hanička

"Tady se jeskyně nějak rozšiřuje. Jak je asi vysoká? Já to zkusím, " volala opička Hanička a hned začala skákat a pokoušela se dotknout stropu.

ÚKOL: Vyberte větev stromu přiměřeně vysoko. Dítě má za úkol vyskočit snožmo z místa co nejvýš a dotknout se větve.

 

KLIDOVÉ ÚKOLY
HÁDEJ, KDO JSEM

ÚKOL: Jeden z hráčů si vybere nějakou pohádkovou postavu. Ostatní hráči hádají, kdo je. Kladou mu otázky, na které se dá odpovědět ANO/NE.

HMAT

ÚKOL: Zavažte dítěti oči šátkem a vložte mu do ruky nějaký menší předmět (šišku, balíček kapesníků, krabičku od svačiny, pinzetu z lékárničky atd.) a nechte ho předmět prozkoumat a uhádnout, co drží.