Vyhrálo Ústí nad Labem, děčínská strana porážku přijala. A nic se na tom nemění ani nyní, i když se ukázalo, že Válečníci měli dostat ještě jednu šanci!

Jistě si každý fanoušek, který derby viděl, vzpomene na koncovku tohoto utkání. Ústecký Alston za stavu 73:76 nedává druhý trestný hod a dává tak Válečníkům šanci na vyrovnání. Ta je minimální. Dvě vteřiny do konce a míč je ve hře pod děčínským košem. I tuhle minimální šanci ale zastavuje hvizd rozhodčích. Přešlap děčínského Nicholse umožňuje opakovat trestný hod a posunout skóre na 4 body, což by znamenalo konec. O přešlap se jednalo a dle pravidel byl odpískán naprosto správně. Alston opakovaný trestný hod proměňuje a ARMEX už nemá šanci s prohrou cokoliv udělat.

Pokud byl ale odpískán přešlap na jedné straně, měl být odpískán i na straně druhé. Pravidla jsou jasná. A Alston při opakovaném trestném hodu evidentně přešlápl! Rozhodčí tedy tento klíčový bod neměli uznat a Děčín měl vhazovat ze zámezí z prodloužené čáry trestného hodu. Dvě vteřiny před koncem čtvrté čtvrtiny za stavu mínus tři body. Šance na vyrovnání, ať už by byla jakákoliv, by se výrazně zvýšila.

„Nedokážu pochopit, jak mohlo takové porušení pravidel rozhodčím uniknout. V zápase, ve kterém jde oběma klubům o tolik. Za tohoto stavu a času. A obzvlášť po tom, co byl odpískán těsně před tím náš přešlap. Tady nejde o sporný faul nebo aut. Čas stojí. Čistý výhled. Přešlap o 30 centimetrů. Tohle se píská od minižáků. My jsme museli o svoji šanci na skupinu A1 tvrdě bojovat, aby nám ji svojí nekoncentrovaností rozhodčí vzali? Pro nás neomluvitelné,“ kroutil hlavou Lukáš Houser, manažer BK ARMEX Děčín.

Na základě této skutečnosti se BK ARMEX Děčín rozhodl pro zbytek sezony 2021/2022 vetovat hlavního rozhodčího tohoto utkání, pana Ivora Matějka.

Zdroj: Youtube