Chcete-li si pořídit auto z „druhé ruky“, pak počítejte s tím, že natrefíte především na taková, která mají najeto mezi 100 tisíci až 150 tisíci kilometry. A pak také na ta, jejichž tachometr ukazuje o dalších 50 tisíc kilometrů navíc.

Vyplývá to z dat inzertního webu a novin Annonce, která zanalyzoval Deník. Co dalšího lze vyčíst z více než sedmdesáti tisíc letošních nabídek vozů od bazarů a soukromých inzerentů? Třeba to, že průměrný věk prodávaných automobilů činí poměrně vysokých dvanáct let.

Zdroj: Deník Data / David Valenta a Aleš Vojíř

Škoda a zase Škoda

Největší výběr budou mít ti kupci, kteří touží po vozech největší tuzemské automobilky Škoda Auto. Nejběžnější ojetinou je octavia s 13procentním podílem mezi všemi vozy. Od ledna letošního roku se jich v inzerátech objevilo více než devět tisíc.

„Na špičce nejčastěji nabízených modelů vozidel najdeme dlouhodobé stálice, jakými je vedle Škody Octavia třeba Volkswagen Passat,“ komentuje statistiku Lenka Černá, ředitelka Annonce.

Tisíce lidí navštěvují každoročně drážďanské vánoční trhy.
Vánoce jsou za dveřmi. Sasko láká na Popelku nebo trhy

„V první desítce jsou i zástupci značek Ford, Hyundai či Opel. Převaha koncernu Volkswagen je však evidentní. Mezi patnácti nejčastěji nabízenými modely je hned osm zástupců značky Škoda nebo Volkswagen.“

Konkrétně z produkce mladoboleslavské automobilky figurují v TOP 10 vedle octavií i fabie, superby a rapidy. Třináctý je model Yeti.

Bez zajímavosti není ani 21. pozice felicií. Inzerenti jich nabízeli přes pět stovek. V průměru za ně majitelé požadovali necelých 20 tisíc korun.

Nejpopulárnější barvou mezi novými vozy je už několik let bílá. Jak je to ale u bazarových automobilů? Vítězí šedá před černou a modrou. Bílé ojetiny obsadily celorepublikově až čtvrtou pozici.

Data Annonce dávají odpověď i na to, jak se liší barvy v jednotlivých okresech. „Naprosté většině dominuje čtyřlístek barev – šedá, černá, modrá a stříbrná,“ popisuje Lenka Černá. „Je tu jen několik výjimek, například Most má jako jedničku mezi barvami červenou.“

Nové infocentrum zaujme moderním designem. Nabízí i regionální produkty.
Děčínské infocentrum skončilo v krajské soutěži na druhém místě