VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Na Kozí dráhu vlaky nevyjedou

Děčín - Provoz na Kozí dráze je kvůli havarijnímu stavu od úterního dopoledne zastaven.

4.6.2008 13
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: DENÍK/Filip Vlček

Vlaky na trať z Děčína do Oldřichova u Duchcova nesmějí. Zákaz vydala Správa železniční dopravní cesty.

„Ano, je to pravda, zákaz platí od úterý od 10.30,“ potvrdil mluvčí Českých drah Petr Šťáhlavský. Vysvětlil, že je to kvůli havarijnímu stavu některých úseků.

Pravidelná osobní doprava na trati nejezdí od loňského prosince, kraj ji neobjednal kvůli ztrátovosti. Trať by mohla a zaniknout a místo ní by mohl vést přivaděč k dálnici D8.

O uplynulém víkendu tudy vlak jel, objednaly ho obce ležící podél trati. Víkendové jízdy chtěly pořádat celé prázdniny, na další měsíce si prý provoz objednali i děčínští aktivisté bojující proti dálničnímu přivaděči v tělese dráhy.

„Považuji to za podraz, minulý týden jsme s drahami jednali o prázdninových jízdách, nikdo nás o havarijním stavu neinformoval. Udělali to naschvál, je to kvůli přivaděči,“ zlobil se starosta Telnice Jaroslav Doubrava. Informaci o zastavení provozu neměl, dozvěděl se ji až od Deníku.
„Nevím, co můžeme podniknout, maximálně si najmeme nezávislého odborníka, aby havarijní stav potvrdil či vyvrátil, ale nevím, zda by to bylo k něčemu dobré,“ poznamenal Doubrava.

Informace překvapila i děčínského primátora Vladislava Rašku. Tvrdil, že ji slyší poprvé. „“Nedivím se problémům, které souvisí s tak málo využívanou tratí. Nehodlám spekulovat tak, jak to dlouhodobě dělají některé samosprávy obcí ležící podél trati a aktivisté. Všechno spojují s výstavbou přeložky silnice I/13 a domnívají se, že všechno se děje jen kvůli tomu, aby se mohl přivaděč stavět. Přitom ministerstvo životního prostředí své stanovisko pořád ještě nevydalo,“ řekl primátor Raška.

Ani jílovský místostarosta Václav Zibner, jehož město je mezi těmi, které by na víkendové jízdy přispělo, o zastavení provozu nevěděl. „Je to škoda, protože i kdyby se přivaděč začal stavět, nebude to letos ani příští rok a do té doby mohl vlak na trati alespoň jako turistická atrakce jezdit. Nebyli jsme proti tomu, stejně jako proti tomu nebyl děčínský primátor,“ uvedl Zibner.

Stejně reagoval i libouchecký starosta Jiří Štěrba. Je sice příznivcem přivaděče, ale zároveň je i zachování trati. "Přivaděč je potřeba, provoz v obci je už neúnosný, ale trať by měla lidem také sloužit, jsem zklamaný, šokovaný a přesvědčený, že to je další krok likvidaci trati, aby se na ní mohl stavět přivaděč," řekl starosta Štěrba.

Děčínští aktivisté se na svých webových stránkách táží, proč ministerstvo dopravy nečíní kroky vedoucí k obnovení drážního provozu na trati, když několik obcí podél této dráhy, stejně jako občanská sdružení zastupující několik tisíc občanů, žádají o zprovoznění uvedeného drážního úseku s tím, že si objednané vlaky uhradí, a to i pro drážní provoz v roce 2009.

"Poté, kdy kraj neobjednal přepravu, ji bez příslušných dotací žádný dopravce nebyl na této trati ochoten na své náklady provozovat. Deklarovaná představa aktivistů, občanských sdružení a obcí o zabezpečení drážní dopravy vlastní cestou objednání vlaků a jejich úhradou v roce 2008, vedla jedině k objednání dvou spojů z Děčína do Telnice a zpět a jejich zavedení do jízdního řádu roku 2008 na den 30. srpna 2008," uvedl k záležitosti Jakub Ptačinský z tiskového oddělení ministerstva dopravy. Doplnil, že nemá informace o tom, že by v současné době na ministerstvu dopravy probíhalo řízení o zrušení této trati, jak tvrdí na svých stránkách aktivisté.

Nyní pracovníci Správy železniční cesty v Ústí nad Labem zjišťují rozsah poškození trati. "Kromě poškozené samotné trati v některých místech jsou poškozené i dvě mostní konstrukce. Je třeba spočítat finanční náročnost oprav a pak záleží na vlastníkovi, zda trať opraví," řekl mluvčí Český drah Petr Šťáhlavský.

Vlastníkem je Správa železniční dopravní cesty. Pavel Skála, ředitel odboru provozování železniční dopravní cesty nechtěl o záležitosti moc hovořit. Uvedl ale, že provozování víkendových jízd nemůže pokrýt náklady na údržbu této trati. Zda společnost trať opraví, nesdělil.

Autor: Alice Klaubenschalková

4.6.2008 VSTUP DO DISKUSE 13
SDÍLEJ:
Škoda Rapid 136 MTX Cabrio.
AUTOMIX.CZ
49

GALERIE: Skvosty Metalexu. Tato česká firma stavěla skvělá auta, i za socialismu

Ilustrační foto.

Benešov chce více využít na údržbu města nezaměstnané

Čtvrtečník Martina Schulze: Cesta starosty Varnsdorfu do Číny? No nevím...

Doubice - Město Varnsdorf leží na samém okraji „slepého střeva" České republiky, jinak též Šluknovského výběžku, ale díky části svého vedení pokročilo pravděpodobně nejdále ve vypjatém tématu odtržení části bývalých Sudet od zbývajícího státu.

FOTO, VIDEO: Děti z Vojanovky bavily rodiče

Děčín - Jako každý rok i letos si děčínská Základní škola Vojanova připravila Vojanovy slavnosti. Děti v nich rodičům předvedly, co si pro ně nacvičily.

Samice makaka chocholatého ze zoo odcestovala do Anglie

Děčín – Do téměř dvanáct set kilometrů vzdáleného anglického Drusillas Zoo Parku odcestovala v pondělí šestiletá samice makaka chocholatého Kera z děčínské zoo. Nové místo pro život pro ni vybral koordinátor chovu.

Šokující evropský bronz pro Adélu Házovou

Bělehrad - Tak tohle se povedlo! Teprve patnáctiletá kanoistka Adéla Házová zazářila na juniorském Mistrovství Evropy v Bělehradě. Česká reprezentantka, která hájí klubové barvy Kajaku Děčínu, si dojela pro senzační bronz.

Předvolební speciál deníku: Jak splnila vláda své sliby?

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies