VYBERTE SI REGION

Přívoz bude v létě, stávajícímu končí technická již v březnu

Děčín – Zcela nový přívoz nasadí Děčín v létě v Dolním Žlebu. Tomu stávajícímu převážejícímu především turisty končí povolení k provozu již na konci března. Město proto nyní řeší, jak několik těchto měsíců překlenout.

4.3.2016
SDÍLEJ:

Starý přívoz v Dolním Žlebu.Foto: Deník/ Alexandr Vanžura

„Původní převozní prám již dosluhuje, proto město nechalo prám vyrobit. Ten by měl dopravu zajišťovat již letos v červenci," říká mluvčí magistrátu Markéta Lakomá.

Dolnožlebským tak reálně hrozí, že na několik měsíců přijdou o jednu ze spojnic s Děčínem. Pokud voda zaplaví silnici, tak dokonce jedinou sjízdnou spojnici.

Ten stávající, několik desítek let starý přívoz může podle současného povolení jezdit po Labi pouze do konce března. Podle Lakomé se magistrát snaží vyřešit provoz přívozu do doby dodání nového prámu. Není jasné, zda se podaří obdobu technické kontroly pro prám prodloužit.

Zakázku na výrobu nového prámu provázely problémy, magistrát vyhlásil dohromady tři výběrová řízení. Do prvního se nikdo nepřihlásil, podruhé vítěz nepodepsal smlouvu.

Na začátku listopadu tak magistrát vypsal třetí výběrové řízení, jehož vítěz nyní prám vyrábí.

Přívoz bude technicky řešen obdobně jako stávající. Jedná se o plavidla s dolním vodičem, které u nás patří mezi unikáty. Ocelové lano je ukotveno u levého břehu a je nadlehčováno plováky.

Pro samotnou plavbu mezi oběma břehy je využíváno proudu řeky, a to postupným natáčením prámu proti proudu pomocnými lanky. Zkušení převozníci tak musí reagovat na aktuální vodní stav, povětrnostní podmínky a v neposlední řadě na přepravovanou tonáž.

„Nové plavidlo přijde město na 2 388 821 korun. Součástí zakázky je i dodání a výměna hlavního lana, repase řídícího navijáku, vypracování výrobní dokumentace, provozního řádu a zaškolení obsluhy," vysvětluje Markéta Lakomá.

Převoz v Dolním Žlebu převáží celoročně pěší turisty, cyklisty, motocyklisty a automobily do dvanácti tun. Přes Labe tak mohou přejet přívozem například i malá nákladní auta. Cestující se během přepravy řídí pokyny převozníka, a to hlavně při nájezdu a výjezdu na plavidlo.

Přívoz je provozován na neregulovaném úseku řeky Labe, kde hladina v závislosti na hydrologických podmínkách průběžné kolísá. Obecně tedy platí, že přívoz je schopný provozu, pokud je hodnota stavu vody na vodočtu v Ústí nad Labem v rozmezí od 160 do 300 cm. V opačném případě je přívoz mimo provoz.

Přívoz Dolní Žleb na Labi je nejseverněji a nejníže položeným přívozem v Česku. Západní přístaviště má nedaleko železniční zastávky Dolní Žleb, východní přístaviště u silnice mezi Hřenskem a Děčínem.

Velké problémy provázely přívoz především před třemi lety. Nejprve na začátku roku přeťala projíždějící nizozemská loď vodicí lano přívozu. Další problémy přišly v červenci 2013, kdy se kvůli zkorodovaným nosným prvkům propadla paluba kormidelny. Navíc se protrhl i bok prámu,
a začalo tak do něj zatékat. Město tehdy nechalo udělat generální opravu, která vyšla na 200 tisíc korun.

Autor: Alexandr Vanžura

4.3.2016 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Větší komfort pro cyklisty: Děčín vylepšuje cyklostezku.

Labská stezka se pyšní oceněním „Nejlepší turistický produkt“

Ilustrační foto.

Smogová situace v Ústeckém kraji potrvá asi do konce týdne

FOTO,VIDEO: Po bleskové rekonstrukci se hokejisté na zimáku dočkali nových šaten

Děčín – Hokejisté na děčínském zimním stadionu mají opět o něco lepší zázemí. Rekonstrukce se totiž dočkalo dalších pět šaten, které využívají především hráči mládežnických celků. Celkově vyšla jejich rekonstrukce na sedm a čtvrt milionu korun.

Varnsdorf se rozloučil s Kavkou. Zatím

Varnsdorf - Fotbalový Varnsdorf má za sebou první fázi zimní přípravy.

Daří se, ekonomika v Ústeckém kraji roste

Ústecký kraj – Ekonomika v Ústeckém kraji v roce 2015 po letech výrazněji rostla. Meziročně se objem hrubého domácího produktu zvýšil o sedm procent, což byl největší nárůst mezi kraji.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies