Gympl roku Ústeckého kraje. Takovým titulem se nyní může pyšnit rumburské gymnázium, které za sebou nechalo 21 gymnázií z celého hejtmanství. Ocenění získalo v anketě tu mezi studenty uspořádala Česká studentská unie. Na druhém místě bylo gymnázium z Lovosic, na třetím pak teplické gymnázium.

S anketou Gympl roku 2012/2013 přišla studentská unie v listopadu loňského roku, kdy spustila hlasování na internetu. Za novou anketou stojí snaha získat srovnání jednotlivých gymnázií, které by vyjadřovalo názor samotných studentů a absolventů na jejich vlastní školu.

„Velmi nás to potěšilo, jsme rádi, že naši studenti a absolventi naší školy cítí takovou sounáležitost s naším gymnáziem," říká ředitelka gymnázia Lenka Laubrová.

Dobře si vedla i další gymnázia z Děčínska. Těsně pod pomyslnou bednou skončilo na čtvrtém místě Biskupské gymnázium Varnsdorf. Okres Děčín má v první desítce Ústeckého kraje ještě jednoho zástupce. Tím je na šestém místě děčínské gymnázium.

Naopak nejhůře si z gymnázií z Děčínska vedlo to českokamenické. To skončilo v anketě studentské unie na patnáctém místě.

Podle pořadatelů ankety má právě pohled studentů na jejich vlastní školu velkou vypovídací hodnotu. V rámci ankety hodnotili, jaké zajímavé předměty se na dané škole učí, jací kantoři tam působí, jak jsou studenti připraveni k maturitě či na budoucí studium na vysoké škole, jakých aktivit se mohou účastnit, či jak jsou na své škole spokojeni. Žebříček škol seřazených podle jejich obliby by měl pomoci i budoucím studentům při rozhodování, na kterou školu půjdou studovat po základní škole.

„Samozřejmě nemůžeme po úspěchu v anketě usnout na vavřínech. Je to pro nás především závazek a musíme dál pracovat na rozvoji a dalším zlepšení naší školy," dodává Laubrová.

V soutěži byla registrována všechna gymnázia v České republice. Každé z nich se mohlo v anketě představit krátkou textovou upoutávkou a fotografií. Až do ledna tohoto roku pak mohli podle přesně stanovených pravidel zajišťujících objektivitu hlasovat v anketě studenti a absolventi jednotlivých škol. Měli možnost své škole přidělit buď kladné, nebo záporné body podle toho, jak se jim na škole líbí, nebo líbilo.

Body pro jednotlivé školy byly nakonec podle předem určených zásad sečteny a byly stanoveny žebříčky, které mají vypovídat o oblibě jednotlivých gymnázií.