Neobvyklý pohled na krajinu Českého Švýcarska umožňují tak zvané chytré brýle. Ty začala na konci března při svých akcích pro turisty používat obecně prospěšná společnost České Švýcarsko.

Poprvé si mohli turisté vyzkoušet chytré brýle během výletu z Dolního Žlebu na nejvyšší saskou stolovou horu Grosser Zschirnschtein.
„Díky zobrazení navigačních pokynů a užitečných tipů se lidé například velmi rychle zorientují i v neznámém městě a budou si moci např. okamžitě přeložit nápisy v cizím jazyce. Jednou z aplikací je i turistický průvodce po turistických trasách, které byly v rámci tohoto projektu také vytvořeny," popisuje výhody využití moderních technologií Dana Štefáčková z obecně prospěšné společnosti České Švýcarsko.

Software brýlí dokáže díky integrované kameře, gyroskopu, systému GPS a dalším snímačům přesně sledovat pohyb uživatele i okolí.
Aplikace v chytrých brýlích ale nabízí mnohem více. V místech s mobilním internetovým signálem umí například vyhledat jízdní řády nebo sdílet pořízené fotografie. Pomocí wifi je možné chytré brýle propojit s dalšími zařízeními, například mobilním telefonem nebo tabletem.
Podle Štefáčkové by víkendový výlet neměl být poslední akcí, při které se budou moci návštěvníci Českého Švýcarska setkat s touto moderní technologií.

„Chytré brýle budeme využívat v rámci turistických akcí, které pořádáme pro širokou veřejnost," dodává Štefáčková.

Pořízení chytrých brýlí je součástí většího projektu Bez aut do Českosaského Švýcarska a Vlakem a autobusem 
k cílům mezi Labem a Horní Lužicí, jehož cílem je přilákat do regionu Českosaského Švýcarska nové cílové skupiny turistů a nabídnout jim „jiný" pohled na turistiku.

Kromě brýlí představí 
v brzké budoucnosti obecně prospěšná společnost také chytré hodinky a elektrokola.

Ta jsou vhodná především na krátké a střední vzdálenosti, dobít se dají kdekoliv, kde je zásuvka. Tedy i například při zastávce na oběd nebo občerstvení.

Jejich výhodou oproti například motocyklům jsou velmi nízké provozní náklady, ty se pohybují podle Štefáčkové okolo čtyř haléřů na jeden ujetý kilometr.