VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Kozí dráze zvoní umíráček

Děčín - Správa železniční dopravní cesty připravuje podklady pro zahájení správního řízení na zrušení trati.

18.6.2008 24
SDÍLEJ:

Kozina opět vyjelaFoto: Deník/Karel Pech

Ministerstvo životního prostředí nevydá stanoviska k posudku EIA k dálničnímu přivaděči v Děčíně. Posečká s ním do doby, než se rozhodne o osudu trati. Uvedla to mluvčí ministerstva životního prostředí Jarmila Krebsová. Tvrdila, že o pozdržení požádalo Ředitelství silnic a dálnic České republiky a ministerstvo dopravy.

„To mohu potvrdit, pokud se Správa železniční dopravní cesty a ministerstvo dopravy dohodnou o tom, že trať zcela zanikne, potom nám nic nebrání v cestě pokračovat v přípravách na výstavbu přivaděče k dálnici,“ řekl Karel Horníček z Ředitelství silnic a dálnic České republiky.

Ministerstvo životního prostředí tvrdí, že podklady pro stanovisko už má. „Vypořádání připomínek a jejich zapracování do návrhu stanoviska zpracovatel posudku už udělal, zároveň ministerstvo odeslalo podklady pro zaplacení faktury za posudek oznamovateli, kterým je ředitelství silnic a dálnic,“ řekla Krebsová. Dodala, že ministerstvo podle zákona může vydat až poté, kdy ŘSD fakturu zaplatí.

Správa železniční dopravní cesty právě nyní na podkladech pro zahájení správního řízení na zrušení Kozí dráhy pracuje.
„S ohledem na současnou situaci, kdy ze strany Ústeckého kraje ani jiných dopravců nebyla objednána pravidelná osobní doprava a současně je využití této trati nákladní dopravou minimální, je třeba pečlivě zvažovat budoucnost této trati,“ řekla mluvčí Správy železniční dopravní cesty Anna Kodysová. Vysvětlila, že Správa železniční dopravní cesty je sice v pozici vlastníka dráhy, ale přesto nemůže o zrušení této trati rozhodnout. To přísluší ze zákona o dráhách výlučně drážnímu správnímu úřadu. „V tomto případě vykonává funkci drážního správního úřadu ministerstvo dopravy,“ poznamenala. Už jen na něm podle Kodysové bude zvážit všechny argumenty pro a proti včetně argumentů ekonomických.

„Ekonomická pravidla platí všude a ať se nám to líbí, nebo nelíbí, železnice nemůže být v tomto směru výjimkou,“ upozornila.

Ministerstvo dopravy ale na základě podkladů a analýz od Správy železniční dopravní cesty také ihned nerozhodne.
„Musí vzniknout expertní skupina, která podklady posoudí a udělá vlastní analýzu, vyloučí se tak případné dohady o tom, že Správa železniční dopravní cesty dělala analýzy neobjektivně. Pak bude mít slovo ministr,“ řekl Jakub Ptačinský z tiskového oddělení ministerstva dopravy.
Nechce a prý ani nemůže předjímat, jak to s Kozí dráhou dopadne.
„Na trati ale není objednaná pravidelná doprava. Peníze, které by obce chtěly do provozu investovat, by určitě nemohly pokrýt náklady s provozem. I mezi občasnými jízdami musí totiž vlastník trať udržovat, před každou jízdou ji prohlédnout, případně opravit,“ řekl Ptačinský.

Starosta Telnice Jaroslav Doubrava (KSČM) si myslí, že by ministerstvo životního prostředí mělo posoudit všechny varianty dálničního přivaděče. „Nemělo by čekat pouze na rozhodní ministerstva dopravy,“ řekl. Rušení trati podle něj není rozhodně na místě.

Doubrava také řekl, že malé regionální tratě jsou zatím méně využívané kvůli autům a autobusům. Za několik let se ale stanou páteří regionální dopravy. „Čím je dnes menší a bezvýznamná trať, tím důležitější bude za deset let,“ sdělil Doubrava a jedním dechem dodal: „Proto musíme nejen Kozí dráhu, ale veškeré drobné regionální tratě uchovat.“

Obce chtěly do víkendových jízd na Kozí dráze v příštím roce investovat půl milionu korun. Podle Českých drah však základní udržování trati vyjde na šest a půl milionu ročně.

V současné době vlaky na trať nesmí. České dráhy tu kvůli havarijnímu stavu v některých místech vyhlásily výluku. Opravy vyjdou na zhruba dva miliony korun. Momentálně se na opravách nepracuje, i Správa dopravní cesty Ústí nad Labem čeká, jak to s tratí dopadne.

ALICE KLAUBENSCHALKOVÁ
RADEK NOHL


Autor: Alice Klaubenschalková

18.6.2008 VSTUP DO DISKUSE 24
SDÍLEJ:
DSA. Ilustrační foto.

K pádu ze skály letěl vrtulník. Byl vymyšlený

Tipy Deníku

Kam za zážitky nejen o víkendu? Inspirujte se na novém webu Tipy Deníku

Čtvrtečník Martina Schulze: Je cestou udržitelný rozvoj turistického ruchu?

Doubice - Takhle ke konci prázdnin se najednou objevují zprávy o tom, že skoro všude je moc turistů.

POVODNĚ 2002: Labe rozdělilo Ústí na dvě města. Velké mosty byly k ničemu

Ústecký kraj - Katastrofální záplavy působily komplikace i lidem žijícím daleko od řeky. Pokud chtěli přejet mezi kraji, najeli i stovky kilometrů. 

KRÁTCE: Co se děje na Děčínsku? Přečtěte si stručný přehled

Děčínsko - Pozvánky na koncerty, výčet zásahů městských strážníků nebo exkurze na Pravčickou bránu v doprovodu strážců přírody. Přečtěte se přehled událostí na Děčínsku.

Povodeň 2002: Splašené lodě museli potopit, při jejich odstřelu zemřel muž

Děčínsko – Dlouhé roky připomínaly žluté kvítky řepky na nábřeží v Děčíně drama, které se na Labi odehrálo 15. srpna během povodní. Tehdy zde při odstřelu neovladatelné lodě zemřel muž. Šlo o jedinou oběť povodní z roku 2002 na Děčínsku.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení