České dráhy přestaly na trati, která vede pod Krušnými horami, jezdit v roce 2007, za obnovu provozu dlouhodobě bojují starostové měst a obcí, kteří v uplynulých letech objednávali alespoň občasné jízdy.

Vlaky se na trať vrátí příští rok. "Počítáme znovu s letním provozem a také s jízdami o jarních prázdninách," řekl Michal Skala z Konzultační dopravní společnosti. Během sezóny jezdí o víkendech čtyři páry spojů, které zajišťují renovované motorové vlaky z 50. a 60. let.

Na provoz přispívají obce a města, kterými dráha vede, přispěl i Ústecký kraj. Letošní provoz stál přes půl milionu korun. "Příští rok bychom chtěli jízdy vlaků po Kozí dráze ztrojnásobit, ovšem za zachování letošních nákladů. Pro další financování chceme využít i prostředky od sponzorů a dalších soukromých subjektů, řekla mluvčí děčínské radnice Markéta Lakomá.

Trať č. 132 vedla z Děčína až do Oldřichova u Duchcova, nyní vlaky ale končí zhruba v polovině cesty, na Telnici na Ústecku. "Požádali jsme Správu železniční dopravní cesty o umožnění provozu až do Oldřichova, ale nebylo nám vyhověno," doplnil Skala. Trať se už v minulých letech stala několikrát terčem zlodějů kovů a podle SŽDC je její údržba příliš nákladná. Z Telnice tak současný dopravce vypravuje autobusy, které jezdí až do Bohosudova na Teplicku. "Naším dlouhodobým cílem je vrátit na Kozí dráhu pravidelný provoz," doplnil Skala.

Nedělní mikulášská jízda zakončila na Kozí dráze letošní provoz. Stovky jízdenek byly vyprodané před několika týdny. Pravidelný provoz na Kozí dráze skončil v prosinci 2007. Kraj už dál nechtěl dotovat ztrátový provoz a dal přednost autobusům.