VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Lávka: Návrhy studentů nabízí pestrost tvarů i materiálů

Děčín /ANKETA, VIZUALIZACE/ – Beton, dřevo nebo ocel. To vše použili studenti pražské stavební fakulty ČVUT při zpracování svých návrhů na novou lávku přes děčínské východní nádraží. Studenti pracovali na návrzích lávky v rámci své semestrální práce.

8.6.2017
SDÍLEJ:

Návrh Barbory Barochové.Foto: archiv

PROHLÉDNĚTE SI VŠECHNY STUDENTSKÉ NÁVRHY A POD ČLÁNKEM DEJTE HLAS TOMU, KTERÝ VÁS NEJVÍC OSLOVIL. HLASOVAT MŮŽETE JEDNOU Z JEDNOHO POČÍTAČE DO NEDĚLE 11. ČERVNA DO 12 HODIN

„Dali jsme zadání na novou lávku ve stávající stopě. Vycházelo to ze zadání, o kterém uvažuje město. Studenti do svých prací nezahrnovali možné budoucí změny kolejiště," říká Karel Hájek ze katedry architektury stavební fakulty ČVUT, který se pohybuje i okolo rekonstrukce historické budovy východního nádraží. Ta je v současné době ve velmi špatném stavu.

Při své práci nebyli studenti limitování ani materiálem, ani podobou, ani konečnou cenou nebo náklady na budoucí údržbu. Měli tak poměrně volné ruce pro tvoření. Neřešili ani možnou případnou rekonstrukci stávající lávky nebo to, zda musí být tak dlouhá, jako je nyní.

„Jejich cílem bylo zkusit si architektonický návrh včetně návrhu konstrukce a zároveň vyřešit i bezbariérový přístup," popisuje zadání Karel Hájek s tím, že měli zajistit i přístup do současného nákladního nádraží.

Nakonec jeho studenti zpracovali pět návrhů, každý pojal novou lávku jinak. Vznikla tak pestrá nabídka možných podob nové lávky. Oproti pouhé jedné, kterou si nechalo zpracovat město. To na podobu lávky neuspořádalo architektonickou soutěž.

„Z mého pohledu je to ideální zakázka pro konstrukčně – architektonickou soutěž. Být městem, tak ani o jiném způsobu neuvažuji," říká rezolutně Karel Hájek.

Podle jeho slov by město mělo zvážit, zda je opravdu nechat postavit novou lávku. Je přesvědčený, že by stávající lávku bylo možné opravit. Obzvlášť s ohledem na to, že celé území nákladního nádraží projde pravděpodobně rozsáhlou proměnou.

Nelíbí se mu také zachování betonových nástupů na lávku.


Napsali jste nám:

Projekt na lávku je zastaralý

Zcela zásadně nesouhlasím s rozhodnutím zbudovat nově lávku přes Východní nádraží v Děčíně v navrhované podobě. Tato investice je naprosto zbytečná, jedná se pouze o utracení peněz z rozpočtu města bez jakéhokoliv užitku. Stávající projekt na stavbu lávky je totiž zastaralý, a nezohledňuje požadavky města na rozvoj v budoucnu.

Položilo si město vůbec otázky, které by řešily: absence napojení na ulici Benešovská, vyústění a napojení na nově uvažovanou průmyslovou zónu. Nutnost napojení na Nový most, který není v majetku města, napojení na Novém mostě není šikovné pro provoz cyklistů, stávající komunikace je úzká. Možnost prodloužení lávky přes Východní nádraží na železniční trati na Benešov a její pokračování přes Ploučnici na cyklistickou stezku. Nebyl by tam lepší podchod ve spolupráci se SŽDC při revitalizaci kolejiště?

Z projektu je patrné, že neřešilo, město totiž lávku v této podobě nepotřebuje. Tyto otázky by zodpověděla architektonická soutěž, která neproběhla. Od mého vystoupení uběhl skoro rok, aby město zadalo architektonickou soutěž a opět se nic nestalo. Za toto volební období nebyla jediná architektonická soutěž, přitom podobných a výrazně nutnějších projektů je ve městě více. Kupříkladu lávka přes Labe a Ploučnici podél železničního mostu. Tento projekt též není dořešen, dodnes k němu nejsou k dispozici ani vizualizace.

Z hlediska konstrukce lávky připomenu, že železobetonový skelet je nejdražší konstrukce na údržbu. Stačí se podívat, jak často a náročně se musí opravovat Nový most. Je třeba si uvědomit, že město nedává ze svého pouze spoluúčast na dofinancování dotace tohoto předraženého projektu, ale že se zavazuje, že se o nový objekt lávky bude starat. Což, když se podíváme na obdobné objekty ve městě, ani nemusíme chodit daleko, třeba stávající lávku, tak se starat neumí. Doufám, že tato zbytečná a pro město škodlivá stavba bude ještě konzultována s městským architektem.

Tomáš Brčák, Děčín

Autor: Alexandr Vanžura

Jaký návrh se vám nejvíc líbí?

Návrh Jaroslava Kedaje

17 hlasů

Návrh Martiny Češkové

5 hlasů

Návrh Jiřího Bonzeta

20 hlasů

Návrh Barbory Barochové

48 hlasů

Návrh Jána Šefčíka

67 hlasů

Návrh Martina Součka

4 hlasy

Hlasovalo: 161

Anketa byla ukončena

8.6.2017 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

V Jetřichovicích vítr vyvrátil stoletou lípu
AKTUALIZOVÁNO
10

Kraj zasáhly silné bouřky, na několika místech zastavily vlaky

Ilustrační foto.

Bez digitalizace kina se nových filmů dočkají se zpožděním

Varnsdorf vykupuje byty. Nechce, aby je měli spekulanti

Varnsdorf – Postupně se dostat k vlastnictví až poloviny bytů. Takový je cíl Varnsdorfu na sídlišti na Kovářské ulici, kde město postupně vykupuje byty. Chce tak ovlivnit skladbu obyvatelstva v této vyloučené lokalitě.

Na rychlost bude v Děčíně dohlížet pět nových radarů

Děčín /ANKETA/ – Radnice v Děčíně plánuje pořídit v brzké době pět nových stálých radarů. Ty budou měřit rychlost na nejrizikovějších úsecích ve městě. Tyto pevně umístěné radary již některá města na Děčínsku a Šluknovsku mají a jejich využití si pochvalují.

Řidič vezl v autě více než 4 kila marihuany, zastavili ho celníci

Česká Kamenice – Více než 4 kilogramy marihuany objevili u řidiče v rámci silniční kontroly ústečtí celníci na silnici první třídy u České Kamenice. Celníci zastavili Audi A6, které řídil třicetiletý muž.

Železnice je bezpečnější než silnice

Ústecký kraj /HLASUJTE/ - Velký nárůst počtu osobních automobilů ulevil železniční dopravě. Ta má dál podle expertů nezastupitelné místo. 

Předvolební speciál deníku: Jak splnila vláda své sliby?

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies