Kozí dráha z Děčína do Oldřichova u Duchcova příští sobotu vyjede! Hlásí obce, jež se na provoz trati složily. Zatím pojede jen v tento den.

„Dali jsme dohromady dvě stě padesát tisíc korun, potřebovali bychom o sto tisíc více, aby vlak mohl jezdit i o prázdninových víkendech,“ řekl starosta Telnice Jaroslav Doubrava.

V sobotu 22. března vyjíždí první vlak nazvaný Vlak protestu a naděje v 8.30 a další ve 14.40. Podle Doubravy chtějí na provoz přispět i další obce, jež jsou od trati více vzdálené.

„Málokdy souhlasím s ministrem Bursíkem, ale tentokrát se pod jeho prohlášení, že trať nesmí být zrušená, podepisuji,“ dodal Doubrava.

Leták, jež je k dispozici na některých internetových stránkách, vyzývá všechny, kterým není lhostejný osud železniční trati a obyvatel podél ní a zejména v údolí Jílovského potoka, aby se přišli svézt či podívat na některou ze stanic a zastávek a svojí účastí vyjádřili protest proti snahám o likvidaci trati.

V průběhu jízd by chtěli organizátoři seznámit cestující mimo jiné i s plánem na znovuzavedení osobní dopravy.

Ve vlaku by měla přijít řeč i na přivaděč k dálnici D8, jenž by měl vést v koridoru trati. S tím ale Doubrava nesouhlasí a nepodporuje ani Bursíkův návrh, aby přivaděč vedl podél drážního tělesa. Tvrdí, že vést přivaděč centrem města je holý nesmysl. Požaduje obchvat, který by se vyhnul centru Děčína.

vedl, že sice by byl drahý, ale peníze jsou méně důležité, než zdraví lidí.

„Vedení města by takovou věc nemělo neprosazovat. Takto vedená silnice by do centra přivedla tisíce kamionů i osobních aut,“ upozornil starosta Telnice Doubrava.

Obec Libouchec na provoz Kozí dráhy přispěla padesáti tisíci korunami. „I já jsem proti tomu, aby trať zanikla. Je tu víc než sto let a měla by zůstat zachovaná alespoň jako turistická atrakce. O víkendech ji lidé hojně využívali, a tak by to mělo být i nadále,“ poznamenal starosta Libouchce Jiří Štěrba. Na dálniční přivaděč má však jiný názor než Doubrava. „Vést přivaděč podél trati by bylo pro naši obec ideální, dotklo by se to snad jediné budovy,“ vysvětlil Štěrba.

Děčín, ač požádán o sto tisíc korun na provoz trati, nepřispěl. A to i přesto, že částku doporučili radní schválit. Zastupitelstvo ale návrh smetlo ze stolu.
„Nechci spekulovat, ale jsem ochoten záležitost znovu předložit zastupitelům k jednání v případě, že trať nezanikne,“ uvedl včera děčínský primátor Vladislav Raška.

Dopravu na trati příští sobotu zajistí nadšenci z Klubu přátel lokálky ve spolupráci s dalšími organizacemi. „Kolik jedna jízda bude obce stát, nejsem zatím schopen říci. Jednáme, propočítáváme. Ale pokud mají dvě stě padesát tisíc korun, mohlo by to vyjít na deset víkendů po dvou párech vlaků,“ odhadl Zdeněk Kyncl z Klubu přátel lokálky.

Před několika týdny zveřejnili aktivisté ze sdružení SHO na svých webových stránkách zprávu, že to jsou oni a nikoliv obce, kdo o zavedení dopravy na Kozí dráze jednají. Zda ji budou provozovat v jiné dny než obce není ze zprávy zřejmé, zatím nezveřejnili výsledky jednání.

Vlaky na trati z Děčína do Oldřichova u Duchcova přestaly jezdit vloni 9. prosince. Kraj spoje neobjednal, protože trať byla ztrátová.