VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Chybějící jez v Děčíně znehodnocuje majetek 
za 160 miliard korun, tvrdí ŘVC

Děčín – Kvůli sobeckým zájmům znehodnocujete majetek za 160 miliard korun. Z toho obvinilo na jednání s rejdaři Ředitelství vodních cest občanská sdružení, která bojují proti výstavbě plavebního stupně v Děčíně.

24.8.2012 11
SDÍLEJ:

Vizualizace jezu.Foto: DENÍK

Ta ale podobnou interpretaci jejich odporu odmítají.

„Z pohledu řeky je Děčín úzkým místem, které způsobuje velké potíže. Dá se říci, že díky němu je celá labsko-vltavská vodní cesta, jejíž hodnota je odhadována na 160 miliard korun, znehodnocena. A to díky neexistenci díla, jehož cena tvoří pouhých 2,5% z této částky," říká Jiří Skalický, který je pověřený vedením Ředitelství vodních cest České republiky a dodává, že lodě nemají možnost nesplavné místo objet. Tak jako mají možnost automobily nebo vlaky možnost objet neprůjezdné silnice či koleje.

S tím ale nesouhlasí například představitelé ekologického sdružení Arnika, které vystupuje po celou dobu, kdy se o záměru vybudování plavebního stupně v Děčíně rozhodlo, proti jeho výstavbě.

„Pan Skalický se snaží větami vytrženými z kontextu vytvořit dojem, že beton vlastně pomáhá přírodě. Podnik jen loni utratil padesát milionů za snahu prosadit stavbu, která prý má spasit českou ekonomiku. Stále hrozí, že stavba bude mít významně negativní dopad na životní prostředí a o opaku ŘVC nepřesvědčilo ministry životního prostředí napříč politickým spektrem," oponuje svému věčnému rivalovi Jana Vinterová z Arniky. Díky požadavkům sdružení bojujících proti výstavbě plavebního stupně byl původní projekt velmi výrazně změněn.

„Plánována je řada revitalizačních opatření, která vrátí přírodní podobu korytu silně poznamenanému lidskou činností. Odborníci hodnotící vliv našeho projektu na životní prostředí dokonce považují zvolenou variantu za lepší z pohledu životního prostředí, než kdyby se nestavělo nic," vysvětluje Jiří Skalický z Ředitelství vodních cest.

Rejdaři spolu s Ředitelstvím vodních cest ale tvrdí, že by vodní doprava měla smysl a byla významným faktorem pro větší konkurence schopnost českých firem, pokud by byla schopna garantovat přepravní kapacity v dlouhodobém horizontu. To ale v současné době není kvůli nestálé vodní hladině možné.

Autor: Alexandr Vanžura

24.8.2012 VSTUP DO DISKUSE 11
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Rumburské slavnosti 2017.
65

OBRAZEM: Na slavnostech v Rumburku vystoupil i Maxa nebo Holanová

Izabela Štěpánková se narodila Nikole Štěpánkové a Stanislavu Doležalovi z Jiříkova 1.srpna v 1.56. Měřila 49 cm a vážila 3 kg.
9

FOTO/ANKETA: Právě jsme se narodili!

Lidé už mladému chovateli z Předlic zabili desítky zvířat

Předlice – Pomáhá zraněným a opuštěným zvířatům, jeho minizoo v předlické Kolonii navštěvují děti z mateřinek a nadšeně poslouchají povídání o životě čtvernožců. Se svou největší bolestí se však osmnáctiletý chovatel Adam Matouš svěří jen jejich učitelce. Jeho zvířata totiž někdo zabíjí.

FOTO: Ve Vlčí Hoře v noci hořel automobil

Děčínsko - K nahlášenému požáru automobilu a přístavku u garáže vyrazily do Vlčí Hory v sobotu 19. srpna krátce po třetí hodině ranní tři jednotky hasičů.

Převzetí nemocnice v Rumburku se odkládá, její cena je však již dána

Rumburk – Kraj i Rumburk už vědí, jakou cenu má Lužická nemocnice. Krajský úřad zároveň oznámil, že kvůli jedné akcii, kterou město nevlastní, posune převzetí celé nemocnice o půl roku.

Dopad povodní nebyl dříve tak velký. Lidé u řeky bydleli v patře

Ústecký kraj – Velká voda v roce 2002 zdevastovala na 79 obcí a měst v Ústeckém kraji. Některé zůstaly odříznuté od světa. Voda poničila silnice i domy, z nichž se některé musely zbourat.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení