VYBERTE SI REGION

Chtějí vrátit osobní vlaky na Kozí dráhu. Nebude to levné

Děčín - Sedm až osm milionů korun ročně. Právě tolik by bylo nutné doplácet provozovateli, který by oživil osobní dopravu na takzvané Kozí dráze.

6.4.2012 3
SDÍLEJ:

Ilustrační foto.Foto: Ilona Rosenkrancová

O návratu osobních vlaků na železniční trať z Děčína do Oldřichova u Duchova jednali uprostřed tohoto týdne starostové a další zástupci obcí. Schůzku svolalo vedení děčínské radnice, která si také nechala zpracovat koncept obnovení provozu na Kozí dráze.

Několik variant

„V tom dokumentu jsem se zaměřil na zhodnocení hlavních podmínek, za jakých by bylo možné provoz obnovit. A to v několika variantách. Vždycky půjde o záležitost politické vůle a rozhodnutí. Lidé mohou samozřejmě využívat autobusové spoje, které nahradily osobní vlaky. Ale také zvážit přednosti, které jim nabízí vlaková doprava,“ uvedl Jan Šatava, autor studie. Při jejím zpracování vycházel i z vlastních zkušeností při obnově provozu na některých lokálních tratích v jiných částech republiky.

Ztrátovost provozu

Ústecký kraj ztratil zájem o další objednávání vlaků na Kozí dráze před pěti lety. A to kvůli vzrůstajícím požadavkům Českých drah na úhradu ztrátovosti provozu. Ale také s odkazem na to, že je luxusem financovat souběžně provoz vlaků a autobusů. Pominuly také skutečné snahy i některé domněnky, že ke zrušení této železnice dojde kvůli tomu, aby v tělese Kozí dráhy mohl vést dálniční přivaděč.

„Tahle železnice může sehrávat významnou roli nejen v oživení zájmu o náš region při objednávání rekreačních sezónních jízd. Na jejich úhradě by se mohly podílet právě okolní obce včetně Děčína. Cílem je ale postupné zavedení pravidelné dopravy na trati,“ uvedl náměstek děčínského primátora Pavel Sinko. K námitce, že Správa železniční dopravní cesty nemá a nebude mít zřejmě zájem se o údržbu této železniční tratě starat, Sinko poznamenal, že by to pro tuto státní instituci byla povinnost vyplývající ze zákona. Tedy za předpokladu, že se tam pravidelnou dopravu obnovit podaří.

„V minulosti pořádané sezónní projížďky na trati se setkávaly s dosti velkým ohlasem cestujících. Zájemců bylo dokonce tolik, že se někteří do vypravených vozů ani nedostali. Myslím, že naše obec by mohla zase přispět částkou dvacet tisíc korun jako v loňském roce. Ale k tomu celoročnímu obnovení provozu jsem poněkud skeptický. Železniční zastávky jsou vesměs od zástavby obcí vzdálenější a lidé zpohodlněli. Nechce se jim šlapat třeba dva kilometry pěšky, a proto dávají přednost autobusům,“ tvrdil starosta Libouchce Jiří Štěrba.

Starostové a zástupci dalších institucí na děčínském jednání diskutovali i další možnosti, jak Kozí dráhu oživit. Padaly například i návrhy na zavedení jakési kyvadlové dopravy z Benešova nad Ploučnicí do Děčína a navazujícím spojením až do Jílového.

Rekonstrukce

„Snad se v co nejbližší době podaří do úspěšného konce dotáhnout rekonstrukci bývalého děčínského pivovaru, kde vznikne nové obchodní centrum s desítkami prodejen. Lidé z okolních obcí by tam měli šanci pohodlného spojení za nákupy. Vždyť právě u pivovaru je zastávka. Určitě by téhle možnosti dopravy využívali,“ připomněla Jaroslava Šubrtová, která se i v minulosti angažovala za zachování Kozí dráhy.

Autor: Josef Suk

6.4.2012 VSTUP DO DISKUSE 3
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Větší komfort pro cyklisty: Děčín vylepšuje cyklostezku.

Labská stezka se pyšní oceněním „Nejlepší turistický produkt“

Ilustrační foto.

Smogová situace v Ústeckém kraji potrvá asi do konce týdne

FOTO,VIDEO: Po bleskové rekonstrukci se hokejisté na zimáku dočkali nových šaten

Děčín – Hokejisté na děčínském zimním stadionu mají opět o něco lepší zázemí. Rekonstrukce se totiž dočkalo dalších pět šaten, které využívají především hráči mládežnických celků. Celkově vyšla jejich rekonstrukce na sedm a čtvrt milionu korun.

Varnsdorf se rozloučil s Kavkou. Zatím

Varnsdorf - Fotbalový Varnsdorf má za sebou první fázi zimní přípravy.

Daří se, ekonomika v Ústeckém kraji roste

Ústecký kraj – Ekonomika v Ústeckém kraji v roce 2015 po letech výrazněji rostla. Meziročně se objem hrubého domácího produktu zvýšil o sedm procent, což byl největší nárůst mezi kraji.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies