VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Cestující o rychlíky moc nestojí, ministerstvo je škrtá

Děčínsko - Na seznam rušených rychlíkových spojů se dostal i rychlík z Ústí nad Labem do Liberce. Škrtnuto bylo celkem osm rychlíků.

28.5.2013 3
SDÍLEJ:

Ilustrační foto.Foto: Deník/ Alexandr Vanžura

Již za několik měsíců by mělo jezdit mezi Ústím nad Labem a Libercem o osm rychlíků týdně méně. Ministerstvo dopravy je kvůli úsporám škrtlo ze seznamu dotovaných vlaků. A to i přesto, že jsou obsazené více, než je průměr Českých drah.

Omezení

Jen ve čtvrtek, pátek a v neděli se od zimy svezou cestující rychlíkem jedoucím ve čtvrt na devět večer z Děčína do Ústí nad Labem. Stejné omezení se dotkne i rychlíku z Děčína do Liberce jedoucím o půl hodiny dříve.

„Ačkoliv v rámci celé České republiky došlo k minimálnímu byť nezbytnému zásahu v systému dálkové železniční dopravy, linka Liberec Ústí nad Labem oproti jiným vyšla nejlépe. Omezuje se pouze jeden pár večerního spojení, kdy vytíženost nedosahovala v určité dny ani padesátiprocentní obsazenosti," říká mluvčí Ministerstva dopravy Martin Novák.

Průměrná obsazenost českých vlaků je přitom poloviční, v průměru jsou vytížené na 25 procent. Konkrétní čísla k rušeným rychlíkům nechtěli prozradit ale ani zástupci Českých drah.

„České dráhy nesdělují obsazenost vlaků na konkrétních spojích. Lze ale říci, že uvedené rychlíky patří mezi méně vytížené a počet cestujících se pohybuje v desítkách," uvedla mluvčí Českých drah Radka Pistoriusová.

Nejvíce dopadne rušení rychlíků na lidi žijící na Benešovsku. Mezi Děčínem a Ústím nad Labem totiž jezdí kolem osmé hodiny večer i mezinárodní vlaky. „Absurdní. Namísto toho, aby byly spoje posíleny například o jeden až dva páry rychlíkových spojů do Liberce přes Šluknovský výběžek, dochází k rušení posledních dvou večerních párů rychlíků. Celý systém návaznosti vlaků od Prahy, Teplic a podobně je tím „rozvrtán". Chudému severu rozhodně omezení dopravy nepomůže," zlobí se benešovský zastupitel Filip Ušák s tím, že na středečním jednání s Ústeckým a Libereckým krajem chce věc řešit.

Kraj je proti

Proti rušení rychlíků protestují ale i krajští politici. Na celém území Ústeckého kraje totiž bude zrušeno výrazně více vlaků.

„Jedná se o další tlak státu na kraje, aby na své náklady zajišťovaly i dálkovou drážní dopravu. Již v minulosti Ústecký kraj přistoupil k doobjednání některých rychlíkových spojení, kde by se necitlivý zásah ministerstva dotkl velké části občanů," tvrdí krajský radní pro dopravu Jaroslav Komínek.

Ústecký hejtman Oldřich Bubeníček se proto obrátí na ministra dopravy dopisem s požadavkem, aby nyní redukované vlaky byly v plném rozsahu opět uvedeny do provozu s řádnou změnou jízdních řádů v prosinci letošního roku, a aby ministerstvo nadále při přípravě jízdních řádů a uzavírání smluv s dopravci hledalo taková řešení, která nebudou mít za následek redukci veřejných služeb.

Autor: Alexandr Vanžura

28.5.2013 VSTUP DO DISKUSE 3
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Lužická nemocnice v Rumburku.
1

Ze Šluknovska mizí lékaři. Jdou za lepším do Německa i do větších měst

JAN NOVOTA má za sebou poměrně úspěšné léto.

Varnsdorfský cyklista Jan Novota prožil báječné léto

Naši prvňáci: Už zítra představíme žáčky ze ZŠ Malšovice a ZŠ Březová

Děčínsko - Projekt Naši prvňáci představuje každou středu třídy nových žáčků ze základních škol v regionu.

FOTO: Řidič osobáku v Jílovém zdemoloval zastávku autobusu

Jílové - Nehoda se stala v pondělí v noci. Na zastávce v té chvíli naštěstí nikdo nestál.

Lidé dluží Děčínu 100 milionů. Tolik stojí školy za rok a čtvrt

Děčín – Nejvíce dluží lidé na poplatcích za svoz odpadu. Vymáhání bývá problematické.

Pět minut a dost! Děčín omezí diskuze na jednání zastupitelstva

Děčín – Máte připomínky k programu jednání děčínského zastupitelstva? Naposledy je budete moci vyjádřit tento čtvrtek. Pak už to zřejmě nebude možné. Zastupitelé totiž projednají nový jednací řád, který má podporu i u opozice a jehož největší změnou je právě omezení diskuze.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení