Nákupní centrum má co oslavovat – podle jeho vedení zaznamenalo za poslední rok dvacetiprocentní nárůst návštěvnosti. Za dva roky jím prošlo více než čtyři miliony návštěvníků. Více říkají v rozhovoru Center Manager Monika Kubíčková a zástupce investora Jana Zbortková.

Jak bude vypadat sobotní oslava?
Monika Kubíčková: I když největším lákadlem jsou vystoupení Adama Mišíka a kapely Hamleti, ráda bych pozvala i na ochutnávku opravdu velkého narozeninového dortu, který zakrojíme už v půl čtvrté. Určitě si nenechte ujít vystoupení dětí z DDM nebo exhibice Karatedó Steklý. Pro rodiny s dětmi začíná program už dopoledne kreativními dílnami – celkem 
5 stanovišť s dílnami inspirovanými tajnými deníky mistra Leonarda Da Vinci spolehlivě zabaví jak nejmenší děti, tak i větší – případně 
i hravé dospěláky.

Kdy začne hlavní program?
Monika Kubíčková: Da Vinciho dílny začínají od 14.00 hodin, hlavní program od půl čtvrté, kdy dort nakrájí Adam Mišík. Jeho hudební vystoupení plánujeme na pátou hodinu. Lidé se mohou těšit také na koncert Hamletů od půl osmé večer, i po něm bude autogramiáda.

Kdy odstartuje ohňostroj?
Monika Kubíčková: Ve tři čtvrtě na devět, hned po autogramiádě Hamletů.
Jana Zbortková: Přiznám se, že se na pravý renesanční italský ohňostroj s hudbou těším. Nejlepší výhled bude před vchodem od kruhového objezdu, u naší rozkvetlé magnolie.

Co bude vrcholem dne?
Monika Kubíčková: Rozhodně večerní videodiskotéka 
v pivovarských sálech. Vstupné na taneční party je 60 korun na místě, případně 
v předprodeji za 50 korun na www.vstupenkadecin.cz. Doporučuji neváhat s předprodejem, po loňské zkušenosti byly sály naplněné už v půl desáté večer.
Jana Zbortková: Těší nás, že zájem o taneční zábavy a diskotéky u nás je velký. Lidé si vstupenky rezervují, ptají se nás, chodí do Pivovarské restaurace, zda si je tam mohou koupit.
Monika Kubíčková: Chápeme, že zájem roste, pro nás ve středním věku se v Děčíně nepořádá moc akcí. I proto bude diskotéka zaměřena na hity 80. a 90. let.
Jana Zbortková: Jsme si vědomi potenciálu pivovarských sálů a rádi bychom děčínským nabídli pravidelné hudební večery, taneční akce nebo koncerty už od letošního podzimu. Myslíme především na generace středního a vyššího věku.

Centrum Pivovar slaví dva roky. Jaké chystáte pro návštěvníky novinky?
Monika Kubíčková: Vzhledem k tomu, že Centrum máme zhruba z devadesáti procent už obsazené, pečlivě zvažujeme každého dalšího nájemce z hlediska vhodnosti doplnění celkové skladby obchodů. Vedle Billy bude otevřen během května nový obchod Textil Market, zároveň se připravuje rozšíření Dárků u Kučerů. Od srpna tady bude mít svou jednotku firma Xeroco, připravujeme i druhou kavárnu.
Jana Zbortková: A aktuálně spolupracujeme s novým dodavatelem pro boutique Fashion Time, italskou módu. Pracujeme i na novém a designově zajímavějším řešení obchodu, rozšíření sortimentu o značkové džíny, takže si myslím, že to bude pro zákaznice zase o něco zajímavější.
Monika Kubíčková: Zvažujeme také rozšířit nabídku pro muže: Chybí nám tu business móda. Osobně bych byla velmi ráda, aby byl v centru bytový textil.

Je stále ještě ve hře McDonald´s?
Monika Kubíčková: Ano, jednání pokročila. Úspěšný závěr jednání je ale podmíněn například také dopravní obslužností jejich provozovny. Řešení dopravní obslužnosti (hovořím o typu McDrive) vyžaduje další jednání s příslušnými úřady města Děčína, kraje a úředníky Českých drah. Uspět v jednáních 
s úřady, a připravit tak McDonald´s potřebné podmínky pro otevření provozovny, je pro nás v současné době nejvyšší prioritou. Držte nám palce.

Zřejmě chtějí, aby auta zajížděla přímo k okénku?
Monika Kubíčková: Ano, 
s konceptem McDrive je počítáno už v původním projektu.

McDonald´s by vám zvedl návštěvnost. Jak jste s ní po dvou letech spokojení?
Monika Kubíčková: Návštěvnost nám roste. Jsme stále mladé Centrum a rozhodně je co zlepšovat. V současné době máme průměrnou návštěvnost kolem 5 300 zákazníků denně. V listopadu a v prosinci překračuje návštěvnost hranici 7 500 zákazníků denně. Předpokládám, že ve chvíli, kdy Centrum bude zcela úplně obsazené, se návštěvnost ještě zvedne.
Jana Zbortková: Meziroční nárůst máme 20 procent, 
v Pivovarské restauraci dokonce 25 procent.

Máte přehled, odkud k vám zákazníci jezdí?
Monika Kubíčková: Nejvíce 
z Děčína a regionu, nakupovat k nám ale jezdí zákazníci z Českolipska, Novoborska 
a ze Šluknovského výběžku. Příjemným překvapením je, že k nám jezdí nakupovat i z Teplic nebo z Ústí nad Labem. A stáváme se cílem také pro turisty, kteří přijedou do Děčína původně například do ZOO, prohlédnout si zámek nebo vylézt ferratu.
Konkurence je ale silná, třeba ústecké Forum má multikino. Proč by měli lidé jezdit zrovna 
k vám?
Jana Zbortková: Nákupní prostředí vybudované na základech historického pivovaru, kde se citlivě snoubí moderní architektura s respektem k historii, má přeci jen jinou atmosféru než klasická nákupní centra typu Fórum, nemyslíte? Ve sloganu zaznívá „Přístav nákupů a setkání" a tím chceme rozhodně být i nadále: Kromě možnosti pohodlného nakupování, bezplatného parkování, nabízíme zábavu, program doplňujeme kulturou a naší Galerii uměním. Pohodlné nakupování v pěkném prostředí, tak bych shrnula odpověď na vaši otázku.