Během příštích šesti let má Ústecký kraj investovat do dopravní infrastruktury přes dvaačtyřicet miliard korun. Prioritou mezi plánovanými výdaji bude dostavba posledního úseku dálnice D 8 z Lovosic do Řehlovic. Ve výčtu dalších akcí se počítá i se zlepšováním stavu silniční sítě na Děčínsku. Rozsah uvažovaných investic ale nepovažuje za dostatečný Hospodářská a sociální rada okresu Děčín (HSRD).
 
„Chceme, aby do našeho regionu plynulo více peněz. Jednak kvůli obnově zdejší silniční sítě. Ale zejména pak proto, že Děčínsko potřebuje více finančních prostředků na nové stavby, které mají zkvalitnit dopravní propojení s dalšími regiony.“ uvedl senátor a předseda HSRD Josef Zoser.
 
Právě dopravními stavbami se zabývalo jednání, kterého se zúčastnili zástupci Ústeckého kraje, ministerstva dopravy, Státního fondu dopravní infrastruktury, Ředitelství silnic a dálnic a dalších institucí. „Jejich informace sice mnohé nejasnosti osvětlily, ale nedávají záruku, že Děčínsko získá dost peněz na potřebné stavby,“ tvrdil tajemník HSRD Vladimír Špinar.
 
Hospodářská a sociální rada okresu proto po konzultaci s představiteli měst a regionálních sdružení vybere dopravní priority a s požadavky na jejich financování se obrátí na krajskou samosprávu i státní správu.
 
Českokamenické jednání upozornilo i na problémy, které hrozí po začlenění České republiky do takzvaného schengenského prostoru. „Nepochybně dojde k dalšímu zintenzivnění kamionových přeprav a bude nutné v místech stávajícího přechodu Rumburk-Neugersdorf zajistit vážení kamionů. Jinak tyto přetížené nákladní soupravy budou ničit silnice v regionu rychleji, než dosud,“ apeloval starosta Varnsdorfu Josef Poláček.
 
Je také zřejmé, že dopravní firmy budou mít snahu využívat pro přepravu zboží i přechody, které dosud slouží pouze osobní dopravě. „Už jsme o tomto problému jednali s představiteli sousedního saského Sohlandu, kde se náporu nákladních aut také obávají. U nás by to pak byla hrůza, protože zdejší silnice nemají pro kamionovou přepravu potřebné parametry. Dopravní kolize by se pak stávaly každodenním nebezpečím,“ upozornil starosta Šluknova Milan Kořínek.
 
Co se týče nových dopravních staveb, je pro Děčín dobrou zprávou připravenost na vybudování takzvané Vilsnické spojky. „Je předpoklad, že práce v hodnotě zhruba půl miliardy korun by mohly začít už příští rok. Na druhou stranu časově vzdálenější se jeví začátek výstavby dálničního přivaděče, u kterého se hovoří o letech 2011 či ještě později. To rozhodně příznivou zprávou pro naše město není,“ reagoval děčínský primátor Vladislav Raška.