Vybudováním dálnice D8 kamenolom v Dobkovičkách přišel o silniční spojení. Aby se materiál z lomu mohl vozit k dálnici a dopravovat dál, musel by stát vybudovat novou mimoúrovňovou křižovatku.

Kdyby ke stavbě skutečně došlo, Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) už má představu, jak by nová křižovatka mohla vypadat. Běžná mimoúrovňová křižovatka stojí kolem 60 milionů korun, tato by ovšem byla asi o 40 milionů dražší.

„Máme technickou představu i nákres, nicméně to není projekt. Křižovatka by byla dražší, jelikož by nestála na rovině. Není to ale nic, co bychom neuměli. Prozatím se pohybujeme jen v rovině realizovatelných úvah," připomněl mluvčí ŘSD Jan Rýdl.

KÁMEN LZE VOZIT PO KOLEJÍCH

Stavět další mimoúrovňovou křižovatku u lomu Dobkovičky je ale podle krajské organizace Strany zelených nesmysl. Kámen lze podle nich odvážet po železnici, která je nyní poničená, ale stát ji slíbil obnovit.

„Kámen se na vagony překládal ještě v tomto tisíciletí, neexistuje žádná překážka, proč by se tak nemohlo dít také dnes. Ve stanici je nyní minimální provoz a do obnovení trati směrem na Teplice je čas například na vybudování vlečky," uvedl bývalý krajský předseda Strany zelených Jiří Škoda.

Rekonstrukci dvou set metrového úseku trati zavalené sesuvem připravuje Správa železniční dopravní cesty (SŽDC). Mluvčí SŽDC Kateřina Šubová řekla, že práce by mohly začít během let 2019 až 2020. Při přípravě projektu zpracovávají odborníci dvě varianty. „Buď poškozené místo překonat náspem nebo mostní konstrukcí. O definitivní variantě zatím není rozhodnuto," dodala Šubová.

Čtěte také: Omezení na novém úseku D8 potrvá do jara

Doprava se zklidňuje jen pomalu. Podél Labe stále jezdí zahraniční kamiony

Díky otevřené dálnici D8 opět může poslouchat kukačku