Jde o to, že dlouhá léta řídili autobusy, lidově řečeno, za nuzácký groš. Hlavně díky nesmyslné praxi krajů, svěřovat dopravní autobusovou obsluhu dopravci, který nabídne nejnižší cenu. Je to stejně úspěšná metoda jako koupit si v supermarketu nejlevnějšího buřta a pak se divit, že když ho dáte nad oheň, vypaří se všechna voda a vy si opečete slupku a trochu toho kuřecího separátu…

Za vysoutěžené peníze se prostě nedá jezdit, respektive dát řidičům slušnou mzdu. Tu jim slíbila vláda. Kraje ji ovšem nemohou garantovat. Udělali to na Ústecku rádoby šalamounsky. Řidičům dali sice vládou předepsanou minimální hodinovou mzdu, ale nedali (jinak běžné) prémie. Výsledkem není řidiči očekávané zvýšení platů o téměř 8 000, ale jen o nějakou tu stovku. Takže se 8. března zhruba 55 tisíc lidí na Ústecku autobusem nesveze…