Pravidelně v nějakou nejnemožnější dobu, například dopoledne, když má člověk nějaké to jednání nebo navečer, kdy by už chtěl mít od všeho pokoj, zazvoní mobilní telefon. Beru všechny hovory, protože nevím, kdy a kdo a jak bude třeba nutně potřebovat moji neocenitelnou pomoc. Leč, v telefonu se ozve (pravidelně) huhlavý, téměř nerozluštitelný hlas. Oznámí (pokud tomu je vůbec rozumět), že volá od firmy (následuje jméno známého telefonního operátora, jehož služby jsou údajně nevypověditelné, leda úmrtím či ztrátou svéprávnosti), že má pro mě neodolatelnou nabídku na slevu. Načež následuje opět huhňavé a prskavé, mnohdy i špatnou češtinou z nějakého papíru čtené oznámení, že bych si měl objednat to a to a že ušetřím tolik a tolik. Vzhledem k tomu, že žijeme v období raného kapitalismu, už vím, že žádná sleva není zadarmo a že každá úprava tarifu přináší ve finále jen a jen větší výdaje, především za služby, které člověk nepotřebuje. Někdy se pokouším vyzvědět od huhly nějaké podrobnosti. Jako například, kolik mě to celé snížení tarifu a přijetí nové služby bude stát celkově, zda mi zbudou služby, které používám či zda je budu muset znova nějak přiobjednat, takže to celé bude nakonec dražší. Ale pravidelně se mi dostane huhňavého sdělení, že výsledek pro mě bude výhodný a zda to tedy chci. Pravidelně odpovídám, že ne, že jsem debil a nabídce nerozumím a nechám si ji vysvětlit v kamenné prodejně. Prodeji blbostí po telefonu – zdar!

Martin Schulz je komentátorem ČRo 6 a starostou Doubice.

AUTOR: MARTIN SCHULZ