A jak jinak: sběr a vyhodnocení získaných dat bude stát stát (tedy nás všechny) „řádově“ několik desítek milionů korun. Česky řečeno – někdo bude jezdit po vlastech českých, moravských a slezských a za velké óbrprachy „změří díry“. Podle mého ale není vůbec nutné vyhodit (někomu do kapsy) „řádově“ několik desítek miliónů korun, protože s dírami v silnicích, které jsou prakticky všude, má zkušenosti prakticky každý. Stupnice stavu děr zabírá škálu od „té jsem si skoro ani nevšiml“, přes „tuhle znám, na tu kašlou už léta“ až po „to je nějaká nová díra a je jako kráva, snad mi neprasklo kolo“. Kdyby silničáři dělali svou práci, a byli někomu nějak za odvedenou činnost zodpovědní, tak by prostě museli mít podrobný a důvěrný vztah ke každé díře v jejich rajónu. Kdyby silničáři dělali svou práci pořádně, tak by se nemusely díry „látat“ každý rok znovu. Kdyby byly silnice dělány kvalitně, nebyly by posety dírami. Zkuste zajet vedle do Německa – je překvapivé, že tam je to jinak. Čím to asi tak bude? Jenže díry se u nás „nelátají“, takže se zvětšují a tahají peníze z kapes všem – jenomže to tu plácám úplné zbytečnosti, neb tohle ví prostě každý, kdo po těch tankodromech musí denně jezdit. S heslem: „Děrám zdar!“ přeji nedrncavou jízdu…